E-ticaret siteleri ya da işletmelerin internet üzerinden işlemleri sürekli artmaktadır. Sanal POS entegrasyonu nasıl yapılır gibi konular da bu yönüyle büyük bir önem taşımaktadır. Sanal POS, genel anlamda satıcı ile müşteri veya müşteri adaylarını ödeme için bir araya getirmektedir. Böylece satıcı güvenli satış yaparken; ücreti banka gibi güvenli bir ödemeyle alabilmektedir.
Bu bakımdan işletme ya da e-ticaret sitelerinin, başarısını arttırmak için sanal pos entegrasyonunu yapması gerekmektedir. Böylece hem kısa hem de uzun vadede kazanç elde etmek mümkündür.
Sanal POS Nedir?
Sanal POS nedir bilmek, entegrasyonun nasıl yapılacağından önce değinilmesi gereken bir konudur. Bu e-ticaret sitesinden çok sayıda bankanın posunu kullanarak, alışverişi mümkün hale getiren bir sistemdir. Bunun için bankalara birer birer başvuru yapmasına gerek olmadan farklı bankalardan sanal POS kullanılabilmektedir.
Böylece satıcılar farklı bankaların banka kartlarına taksitli bir şekilde satış yapma olanağına sahiptir. Bu kapsamda pos sağlayan pek çok banka olup aralarında Yapı Kredi, Garanti Bankası, Akbank, İş Bankası, TEB, Halkbank ve daha pek çok banka yer almaktadır.
Sanal Pos Nasıl Entegre Edilir?
Sanal pos nasıl entegre edilir zor gibi dursa da oldukça kolay ve pratik bir süreçtir. Bununla birlikte mağazanın fiziki POS cihazına olan bağımlılığı da kalkmaktadır. İnternetin diğer ucunda olan müşteriye kolayca ulaşmayı mümkün hale getirmektedir. Bu durum satışları da olumlu bir şekilde etkilemektedir. Entegrasyon yapılması genel anlamda şu şekilde özetlenebilmektedir;
- Entegrasyon esnasında Sanal pos kurulumuna gerek bulunmaktadır. Bunun için de önce SSL güvenlik sertifikası alınmalıdır. Böylece şifreli bağlantı elde edilerek web sitesinin kimliği doğrulanmaktadır. Alışverişin güvenliği için gereken bir ayrıntıdır.
- Sertifika ardından e-ticaret sitesine satılacak ürünler yüklenmektedir.
- Sonraki adımda dijital imza sirküsü, nüfus cüzdanı ve vergi levhası gibi evraklar toplanarak başvuru işlemleri yapılmaktadır.
- Müracaat ardından evraklar incelenmekte, olumlu veya olumsuz bir dönüş olmaktadır. Sanal pos entegrasyonu için olumlu yanıt gelmesi şarttır.
Bununla beraber bazen olumsuz dönüşler de gerçekleştirilebilir. Bu gibi durumlarda eksikler tamamlanarak yeniden müracaat yapılabilmektedir.
Sanal POS Entegrasyonu İçin Ne Gerekli?
İlk kez sanal pos alacaksanız Sanal POS entegrasyonu için ne gerekli bilinmesi gerekir. Bu kapsamda farklı belgeler yer almaktadır. Ancak temel olarak,
- Firmanın vergi levhası
- Kimlik fotokopisi
- İkametgâh belgesi
- IBAN verileri
- İlgili döneme dair geçici vergi beyannamesi
- İmza sirküleri
Şeklindedir. Söz konusu evrakların çoğu internet üzerinden oluşturularak çıktıları alınabilmektedir. Vergi levhası ise ilgili devlet dairesine gidilerek elde edilebilmektedir. Bunları bilmek de Sanal POS entegrasyonu nasıl yapılır bilmek isteyenler için önem taşımaktadır.
Sanal Pos Neden Önemli?
Sanal POS neden önemli bilmek, bu sistemi neden adapte etmeniz gerektiğini anlamak için şart. Bu sisteme geçiş olduğunda e-ticaret platformundan alışveriş yapan kişiler alışverişte ödeme sisteminde olan bilgileri toplanmakta, müşterinin bankasına yollanmaktadır. Ödeme sistemi tüm verileri denetlemekte olup güvenli ve bilgiler doğruysa banka ödemeyi yapmaktadır. Banka ve müşteriye de işlem rapor olmaktadır.
Ayrıca müşteri taraf, hesap hareketleri ya da ekstre üzerinde işlemi de rahatlıkla görebilmektedir.
Sanal POS Kullanmanın Avantajları Neler?
Sanal pos kullanmanın avantajları oldukça fazladır. Başarılı yapılan bir entegrasyon ardından, online alışveriş siteleri tıpkı fiziki mağazalardaki POS mantığını online sistemlere kazandırılmaktadır. Potansiyel müşterilere farklı ödeme opsiyonları için bunlar büyük bir önem sahibidir.
Dolayısıyla farklı bankalardan sanal POS hizmeti almak satıcılara farklı taksit olanakları vermek anlamına gelmektedir. Böylece sonradan tekrar tercih edilme olanaklarınızı da arttırmaktadır.
Sanal POS Entegrasyonu Kimler Yaptırabilir?
Sanal pos entegrasyonu temel olarak internetten bir ürün ya da hizmet satan her firma tarafından alınabilen bir sistemdir. Satış işlemlerini daha güvenli yapmak için de bunlardan yararlanılmaktadır.
Dolayısıyla satış gerçekleştiren bir firmaysanız gerekli belgeleri toplamanız gerekmektedir. Topladıktan sonra da müracaat işlemlerini yapabilirsiniz. Ancak şahıs olarak sanal POS cihazı almanın mümkün olmadığı da bilinmelidir. Dolayısıyla kişilerin mutlaka bir şirketi olmalıdır. Ne var ki şahıs şirketi bulunuyorsa gerekli başvuru işlemleri de gerçekleştirilebilmektedir.
Türkiye’de aktif olarak hizmet veren her bankanın sanal pos hizmeti neredeyse vardır. Bunları tek tek inceledikten sonra, başvuru işlemlerini de hızlı bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.
Yazımızı Değerlendirmek İster misiniz?
İçerik Puanı: 0 / 5. - Toplam Oy Sayısı: 0
Bu gönderiye ilk oy veren siz olun.
Bu yazı sizin için yararlı olmadığı için üzgünüz!
Bu gönderiyi geliştirelim!
Bize bu yazıyı nasıl geliştirebileceğimizi söyleyin?