Eski adıyla Google Adwords olarak da kabul edilen Google Ads, Google’ın kullanıcıları için açtığı dijital reklamcılık alanıdır. Herhangi bir marka Google Ads reklamı alarak ürünleri istediği kitleye tanıtma imkanına sahip olur. Bunun yanı sıra Google Ads’de herhangi bir işletme marka bilinirliğini de arttırma fırsatı yakalar. Dolayısıyla hedef kitle belirleme ve hedef kitleye hitap etme de Google Ads reklamlarının görevi oldukça fazladır. Bunun yanı sıra Google Ads farklı platformlarda yer alır. Google Ads reklam tanıtımı açısından mutlaka her işletmeye tavsiye edilir. Marka bilinirliğinin arttırılması açısından önemli ve etkin bir rolü vardır.

Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Eski adıyla Google Adwors bilinen Google Ads, marka bilinirliğinin arttırılmasında önemli bir rol oynar. Bunun yanı sıra Google Adwords dijital pazarlama stratejisi belirlemede yardımcı olur. Google Ads reklamlarının pek çok türleri sistem içerisinde yer almaktadır. Gelin yazımızın bu bölümünde Google Ads reklam türlerini yakından ele alalım. Şimdiden iyi okumalar dileriz:.
Arama Ağı Reklamları
Arama ağı reklamları, metin tabanlı olarak aktif çalışır. Anahtar kelime sistemini kullanır. Bunun yanı sıra arama ağı reklamları, Google arama motorunda görünür. Arama ağı reklamlarının en önemli özelliklerinden biri de rekabetçi teklif sistemine uyum sağlar.
Arama Ağı Reklamlarının Avantajları Nelerdir?
Yazımızın bu kısmında arama ağı reklamlarının avantajlarını ele alacağız. Gelin madde madde inceleyelim:
- Arama ağı reklamlarının sağladığı en önemli avantaj yüksek dönüşüm oranı hizmeti sunmasıdır. Zaten kullanıcının talebi de bu yönde gelişim gösterir.
- Arama ağının bir diğer avantajı bütçe sistemini kontrol altına almak kolay bir işlemdir. Dolayısıyla ek ücret talepleri ve masraflardan uzak durmuş olursunuz.
- Arama ağının bir diğer avantajı ise hem dönüş hem de satış odaklı hizmet vermesidir.
- Bunun yanı sıra arama ağı hizmeti başta kuaför, diyetisyen, avukatlık bürosu gibi pek çok hizmet sektörlerinde uygunluk gösterir. Aynı zamanda yerel işletmeler ve tamamı ile satış hedefli e-ticaret siteleri için arama ağı hizmeti uygundur.
Görüntü Reklam Ağı ( Display Ads) Nedir?
Google Ads reklam türlerinden biri olarak karşımıza çıkan Görüntü reklam ağı (display) görsel tabana aittir. Görüntü reklam ağının özellikleri aşağıda madde madde yer almaktadır:
- Görüntü reklam ağı hem mobillerde hem de masaüstü cihazlarda aktif uyumluluk göstermesi ile ön plana çıkar.
- PNG, JPG, HTML5 gibi formatların açılmasına katkıda bulunur.
- Animasyon yapımlarının sorunsuz bir şekilde çalışmasına zemin hazırlar.
- Banner, dikdörtgen ve kare gibi farklı ebatlar tercih edilir.
- Bazı durumlarda reklamlar hem görsel hem de metni aktif hale getirebilir.
- Otomatik optimizasyon seçeneği olarak tercih edilebilir.
- Dönüşüm taklidi seçeneğine başvurulabilir.
- Sistem içerisinde dinamik yeniden pazarlama seçeneği mevcuttur.
- Bunun yanı sıra görüntü reklam ağı türünde reklam rotasyonu tercih edilebilir.
Alışveriş Reklamları Nelerdir?
Google reklam türlerinden biri de alışveriş reklam türleridir. Özellikle ifade edilmesi gerekir ki Google reklamlarında aktif ve yaygın olarak tercih edilir.
Alışveriş reklamlarında ürünler kullanıcıya doğrudan ulaşır. Dolayısıyla etkili bir iletişim sistemi yer alır. E-ticaret siteleri için dönüşüm oranları en fazla olan reklam türlerinden biridir. Ürün satmak isteyen ve online mağazalar kurmak isteyen işletmeler için Google reklamlarından alışveriş reklam türünü kullanmak doğru bir seçenek olacaktır.
Uygulama Tanıtım Reklamları Nelerdir?
Uygulama tanıtım reklamları, Google reklam türlerinden biri olarak karşınıza çıkar. Uygulama tanıtım reklamlarında asıl esas olarak ele alınan uygulamaların tanıtım reklamlarıdır. Mobil uygulamaların mobil cihaza indirilmesinde uygulama tanıtım reklamları kolaylık sağlar. Uygulama tanıtım reklamının en önemli avantajlardan biri geniş kitleye ulaşma hususunda yardımcı olur. Mobil uygulama geliştiricileri için oldukça uygun bir seçenek olacaktır. Uygulama tanıtım reklamları aynı zamanda kurulum işlemleri gerçekleştirdikten sonra kullanıcı davranışına bağlı olarak optimizasyon sağlayabilir.
Google Ads Reklamları Nasıl Oluşturulur?
Yazımızın bu bölümünde Google Ads reklamlarının nasıl oluşturulduğunu adım adım siz değerli okuyucularımıza aktarmak isteriz. Gelin birlikte ele alalım:
- Google Ads reklamları oluşturmak için öncelikle Google Ads hesabı oluşturmalısınız. Eğer hesabınız varsa aktif hala getirip oturumu açmanız gerekir.
- Daha sonraki işlemde ‘’Kampanya Oluştur’’ kutucuğunu tercih ediniz. Bir sonraki işlemde ise kampanya hedeflerinizi seçmeniz gerekir. Bu hedefler başta potansiyel müşteri olmak üzere satış, web sitesi grafiği, yerel mağaza tanıtımı, uygulama tanıtımı ve marka bilinirliği olarak karşınıza çıkacaktır.
- Bu işlemleri seçtikten sonra bir sonraki adım kampanya türünü belirlemek olacaktır. Kampanya türünde arama ağı, uygulama tanıtım reklamları ağı, discovery reklam ağı ve alışveriş reklam ağını tercih edebilirsiniz.
- Bu seçimi de tamamladıktan sonra sıradaki işlemde kampanyanıza dair birtakım ayarlar yapmanız gerekir. Bu ayarlarda kampanya adını belirleyerek ağ kutucuklarından birini tercih etmeniz gerekir. Daha sonrasında başlangıç ve bitiş tarihlerini belirlemelisiniz.
- Hedef konumları seçmeniz. Hedef konumlar aynı zamanda hedef kitlenin de belirlenmesinde etkin rol oynayacaktır.
- Daha sonrasında ise teklif stratejisi belirlemeniz gerekmektedir.
- Bir sonraki işlemde Google sistem üzerinden reklam grubu adını belirlemenizi ister. Reklam grubu adını yazınız.
- Reklam grubunuza anahtar kelime eklemeyi unutmayınız.
- Görüntülü ağ oluşturmak için ilgi alanları ve demografik hedefler belirleyiniz.
- Bunun yanı sıra tamamı ile tercihe bağlı olarak uygun reklam yerleşimleri tercih etmeniz gerekir.
- Daha sonraki işlemde ise reklam türünüzü belirleyin.
- Reklam başlıklarını listeye yazınız.
- Açıklama satırlarını yazınız.
- Özellikle dile getirilmesi gerekir ki HTML5 banner yüklemesini unutmamanız gerekir.
- Youtube reklamları için video URL’si eklemeyi unutmayınız.
- En sonraki adımda ise reklam uzantıları seçerek ön izleme yapınız.
Google Ads Reklamları Özellikleri Nelerdir?
Yazımızın son bölümünde asıl adı Google Adwords olarak da kabul edilen Google Ads reklamlarının özelliklerini ele alacağız. Öncelikle Google Ads reklamları rekabet teklif sistemine dayalı olarak çalışmalarını sürdürdüğünden dolayı açık arttırma sistemini ön plana çıkarır.
Bunun yanı sıra Google Ads reklamlarında ödeme sistemleri CPC modeline tabii tutulmuştur. Yani CPC sistemi sayesinde Google Ads reklamlarında tıklama başına ödeme talep edilir. Google Ads reklamlarının bir diğer özelliği hem çoklu kampanya desteği sunulur hem de bütün kampanyalar tek bir platform üzerinden kolayca yönetilir. Google Ads reklamları sistemi üzerinden kolayca toplam ve günlük bütçe kontrolü takibi yapılabilir ve analiz edilebilir. Google Ads reklamları aynı zamanda her cihazda uyumluluk sağlaması ile ön plana çıkar. Gerçek zamanlı performans verileri sunma da etkin ve aktif rol oynar. Yapılan kampanyaları bazı durumlarda zaman sınırlamasına alabilir. Hedefleme alanına bağlı olarak başta içerik ve konum hedeflemesi olmak üzere zaman hedefleme ve cihaz hedefleme gibi işlemler yapar.
Metin reklamları, Google reklamları, alışveriş reklamları ve video reklamlar oluşturma da aktif bir rol oynar. Bunun yanı sıra herhangi bir işletmenin hedef kitleye ürünlerini tanıtmasında dinamik bir yol izler. Etkili bir şekilde müşteri ve marka arasında iletişim kurma da köprü görevini üstlenir.
Sizler de eğer Google sistemi üzerinden ürünlerinizi satışa çıkarmak, hedef kitle ile doğrudan buluşturmak isterseniz Google Ads reklamlarını tercih edebilirsiniz.
Yazımızı Değerlendirmek İster misiniz?
İçerik Puanı: 5 / 5. - Toplam Oy Sayısı: 1258
Bu gönderiye ilk oy veren siz olun.
Bu yazı sizin için yararlı olmadığı için üzgünüz!
Bu gönderiyi geliştirelim!
Bize bu yazıyı nasıl geliştirebileceğimizi söyleyin?